24 October 2009

elasi frantik!

Warna-warna siang makin larut dalam sebuah elasi maha tinggi
hilang dalam ruang redup. pekup. malap. gelap. busuk.
muncul karkas-karkas hidup meminta minta kasihan.
gila!!! api itu telah lama sepi dan manusia2 telah lama frantik.
bersatu atas nama celaka-celaka besar. sial-sial suci!
merobek. mencengkam. membunuh. eksistensi jiwa2 kudus.
dan menghambat fana itu sehingga ia lelah dan mati.
buat kamu dan aku.
kita umpama belon2 hidrogen yang bebas.


10 comments:

  1. macam buih2 bel0n waktu kita mndi kn..pen0h warna-warni...
    ya...itulah kamu dan aku...

    ReplyDelete
  2. aku selalu singgah tp tatau nak komen pe.. hmmm

    ReplyDelete
  3. macam setia kasih jugak...tapi yg ni aku nak komen..


    aku tk phm frantik tu ape...

    ReplyDelete
  4. patah-patah langit,
    diam tanda geleng,
    kamu itu rumit dirabak.

    tp aku setia bertenggek.
    di titik-titik kamu.

    restu aku selongkar balkoni kamu.

    *senyum*

    ---terimakasih---

    ReplyDelete
  5. belon hidrogen yang katanya bebas itu masih punya kekangan, hambatan, rintangan, had
    masih..(kurang bebas)

    selagi hidup dibumi tumpangan
    milik pencipta tanpa tandingan

    ReplyDelete
  6. Oh..ini mesti H3, Tritium yang radiasi dan mempunyai 1 proton, 2 nukleus.
    Hati hati dengan emosi, jangan selalu panik.RADIOLABEL!

    ReplyDelete
  7. trimas untuk korang semua!

    sharamli: hehe buih2 belon masa mandi tu fragile sangatla...

    setiakasih: komen tu tak wajib pun haha.

    kimsai: frantik tu asalnya frantic: gila2/ histerik

    ummiadibah: sis tak perlu selongkar balkoni aku. masuk je dan buat macam rumah sendiri.

    nabil: cakap-cakap je haha

    bias: ye belon. belon2 tu la yang terbang.

    mas tinta: kalau tak bebas maksudnya kena makan hidup2 haha

    yg_indah: malam aku indah dan berseri-seri!

    aboo: bukan emosi. aksi. reaksi dan kabuuussh! haha

    ReplyDelete