10 November 2010

syaitan dan karim itu

hari ini syaitan datang membisikkan kabar gembira untuk seluruh umat manusia! Syaitan telah memberitahu karim melalui mesejnya facebook. "Mesej dari syaitan bagi anak-anak adam. hawa juga, termasuk orang-orang kafir.".

"Apa???" karim terkejut. Dia memegang dadanya. bukan! Bahagian kiri jantungnya! Dia terlalu terkejut sehingga terasa pening-pening lalat. Darahnya naik. Exited sangat sehingga membacanya berulang-ulang kali. 30 kali dia membaca mesej dari syaitan itu. Astaghfirullah! Benarkah?! Lalu karim memutuskan untuk membuat temujanji. Dia ingin bertemu dengan syaitan untuk memastikan perkhabaran itu benar.

dia bertemu syaitan di buntong. Sebuah tempat di ipoh. Di buntong dia bertemu syaitan di atas sebuah bukit. "Ya benar". Aku melantik kamu menjadi nabi dan berusahalah demi umat manusia. Karim tunduk kemudian melutut tetapi tidak menyembah syaitan. cuma melutut tunduk tanda hormat.

cerita karim dan syaitan tidak terhenti di buntong. Karim kemudian ke chemor dan balik ke kuala lumpur. 2 minggu selepas karim dilantik menjadi 'nabi'. dia bertemu syaitan sekali lagi di taman berhampiran KLCC dan cuba bergelut dengan syaitan untuk menjadi tuhan pula.

No comments:

Post a Comment