02 November 2010

Balik ipoh

Sekali lagi aku pindah. rumah di seksyen 17 baru sahaja 4 bulan duduk. disebabkan kesihatan aku tidak menentu ditambah dengan masalah ekonomi. aku, mei dan boy terpaksa sekali lagi pindah. terima kasih teramat sangat buat eddy, zhafir, daniel, asyer yang dah bersusah payah sampai ponteng kerja tolong aku pindah rumah. 1 Nov 2010 selesai urusan pindah. cuma ada hutang lagi rm150 kepada mr rames. tak apalah, lepas deepavali aku bayar hutang-hutang dia...banyak jugak barang-barang yang boleh pakai aku tinggal. Sekarang, Mei duduk di rumah megat, boy di rumah eddy dan aku balik ipoh.

aku sangat sedih. aku sms wahyudi.. wahyudi kata..."rileks la bro..get over it...". ya aku faham. tapi semua ni berlaku secara drastik, kelam kabut dan tunggang langgang. Setelah bermastautin 6 tahun di shah alam. 'akhirnya' aku balik kampung macam tu sahaja tangan kosong..tak ada duit... tak ada saving... tak ada kerja.. meninggalkan kawan-kawan dan komuniti yang aku sayang... kadang-kadng terasa diri macam aku ni lelaki bebal.. useless.. bodoh..tapi, nak buat macam mana... adakah aku tersepit dalam ruang yang aku cipta? karma??? entahlah... Situasi ini sangat menyedihkan dan menyakitkan hati. apapun aku terpaksa.

aku rasa sangat bersalah pada boy... dulu aku pernah bagi tau dia, datang la shah alam... belajar sini.. duduk sekali... senang. then, bila dia dah dapat sambung belajar di shah alam dan meninggalkan ipoh. dalam tempoh lebihkurang setahun, aku pulak yang pindah. dan boy mau atau tidak, terpaksa menetap di shah alam juga. mujur ada eddy, aishah yang banyak bagi bantuan.

dengan izin tuhan aku positif untuk sembuh dan sihat seperti sediakala. aku sedaya upaya akan cuma untuk keep in touch dengan shah alam. Aku mohon, korang yang baca ni doa-doakan aku agar cepat sembuh fizikal dan emosi.

No comments:

Post a Comment