03 October 2015

Musim blog sudah pupus

Musim blog sudah pupus. Fungsinya sudah diambil alih Facebook. Blog yang tercicir masih hidup, itu boleh dikatakan amat bertuah. Mungkin sebab yang gunakan blog ni hanya manusia yang tak berapa minat untuk terlalu terikutkan musim. Aku percaya, orang yang masih aktif gunakan blog ni perut kebanyakan mereka boroi-boroi atau tak pernah sado-sado (sekarang kan musim sado). Jenis tak ikut peredaran teknologi. Klasik. Jadi, pengguna yang masih menuhankan blog sudah setaraf dengan harimau Malaya. Sama-sama pupus. Jangan perasan, maksud aku, Malayan Tiger. Bukan pasukan Harimau Malaya yang itu. Harimau Malaya terus pupus. Nama saintifik dia ialah Panthera tigris jacksoni. Menurut statistik WWF, populasi harimau jenis ini di dunia sekarang hanya tinggal 300 ekor. Lainnya sudah mati tua dan diburu. Kalau harimau ni boleh diternak macam lembu, aku rasa isu ni boleh dibendung. Masalahnya kerajaan hanya menggalakkan rakyat tambah pendapatan dengan penternakan ayam, lembu, kambing dan babi kampung. Kalau kerajaan mengadakan insentif ternak harimau, aku rasa Malaysia boleh jadi antara pengeluar utama produk kulit harimau, rendang harimau, kopi harimau, hari-hari mau.

*try-try cewah.

2 comments:

  1. Perkenalkan, saya dari tim kumpulbagi. Saya ingin tau, apakah kiranya anda berencana untuk mengoleksi files menggunakan hosting yang baru?
    Jika ya, silahkan kunjungi website ini www.kumpulbagi.com untuk info selengkapnya.

    Di sana anda bisa dengan bebas share dan mendowload foto-foto keluarga dan trip, music, video, filem dll dalam jumlah dan waktu yang tidak terbatas, setelah registrasi terlebih dahulu. Gratis :)

    ReplyDelete
  2. Perkenalkan, saya dari tim kumpulbagi. Saya ingin tau, apakah kiranya anda berencana untuk mengoleksi files menggunakan hosting yang baru?
    Jika ya, silahkan kunjungi website kami http://kbagi.com/ atau www.facebook.com/kumpulbagi/ untuk info selengkapnya.

    Di sana anda bisa dengan bebas share dan mendowload foto-foto keluarga dan trip, music, video, filem dll dalam jumlah dan waktu yang tidak terbatas, setelah registrasi terlebih dahulu. Gratis :)

    ReplyDelete