31 July 2010

aku sedang sakit

lama aku tak update. telinga aku dah seharian berdengung. toooooooooooooooot. memang jelas. itu dengung! pada sebuah malam yang sepi. malam 20 jun 2010. (malam bukan jumaat kliwon) lingkungan jam 2 pagi. aku baru pulang beli ubat nyamuk dan bungkus gulai untuk makan malam. suasana sangat nyaman dan tenang. aku sampai ke bawah rumah; flat PKNS seksyen 17. turun dari motor dan tiba-tiba pandanganku goyang. macam naik sampan. dadaku panas, dan semena-mena jantungku kencang. lutut jadi longlai, tubuh jadi lemah. aku berpaut pada motor. soalan pertama aku. "Aku nak mati kah?" Aku cuba tenangkan diri...tapi tak boleh... aku gagahkan untuk berjalan... kepala makin pusing...

Disitu ada dua orang lelaki yang aku tak kenal. aku panggil... "bro tolong saya...tiba-tiba jadi goyang...boleh panggilkan adik saya....tingkat 3 no. 405...". Lelaki itu tenangkan aku. Dudukkan aku disebuah rak kayu. "bang...relaks...tarik nafas...relaks...blablabla" Aku jadi tenang, cuma jantungku masih laju berdebar. Apabila Mei, adik aku turun, aku siap untuk ke klinik.... kami bersalam. aku mengucapkan terima kasih kepada mereka. Stranger itu adalah Adam dan Lan. mereka kemudiannya pergi meninggalkan aku dan mei.

No comments:

Post a Comment